Troligen en del av problemet

 
Så här sa Reinfeldt: "Jag kände väldigt stor tacksamhet och det försökte jag uttrycka. Till svenska folket, det är fantastiskt att få vara verksam i ett land där det finns tillit till politiska ledare på ett sätt som det inte gör i många andra länder."
 
Det var snällt sagt men jag är fullständigt övertygad om att det är ett av problemen i svensk politik. Att ha tillit till vissa politiker i vårt land är att betrakta som intelligensbefriat. Värst är så klart MP, F! och V som handskas med sanningen efter eget huvud, utan kontakt med vare sig verklighet eller fakta.
 
Hur kan man ha tillit till politiker inom till exempel följande områden: klimatfrågan, försvarsfrågan, övervakningsfrågan och inte minst invandringsproblematiken (där de flesta politiker inte ens ser ett problem)? Listan kan så klart göras lång med det där räcker långt.
 
Om man sen till denna bild lägger hur medierna svassar med i dansen, så vill jag än en gång påstå att den där stora tilliten nog är en black om foten.
 
Intressant nog så räckte inte statsministerns (f.d.) tilltro till svensken ända fram. Det fanns åtminstone 800.000 vars tillit till politiker och medier nått vägs ände.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0