Varför det?

 
 
Analysen av Anders är det kanske inget större fel på. Papperstidningen i form av dagliga nyheter är väck snart. Som tidningsälskare känner jag ingen saknad. Dessa medier har själva grävt sin grav och numera har vi enbart Sydsvenskan i mitt hushåll. Det är hustrun som vill ha det så. Själv låter jag ingen trycksvärta färga mina fingrar.
 
Sen kommer lögnen som delvis förklarar förfallet:
 
"Papperstidningen är överlägsen som forum för analys, fördjupning och presentation."

Så är det inte alls. Var hittar jag det som nämns i meningen när det gäller: klimatet, EU, övervakningsproblematiken, försvarsfrågan, omvärldsbevakningen, ekonomin kontra nyanlända, med mera?
 
Det djup som Anders tror pappersprodukten står för hittar jag i stället dagligen på bloggar runt om i världen, inte i svenska papperstigrar.
 
AB
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0