Vad hände med Romson?

 
Allt emedans de rödgröna planerar att köra landet i botten så verkar Åsa Romsons fadäser ha lagts i träda. Etik är för mig ett antal regler att följa för det goda och sanna livet. Moral är att följa dessa. MålarÅsa är således omoralisk. Hon hycklar dessutom lite over the top.
 
Men var tusan tog debatten vägen? När en borgerlig medlem inte hade betalt tv-licensen så blev konsekvenserna stora. När Åsa förgiftar havet så lever debatten i en tidning i en dag. Sen verkar allt glömt.
 
Så var det således som jag trott länge; det är "finare" att dabba sig om man tillhör vänsterflygeln än om man är mera normal.
 
Journalisterna gynnar alltså totalitärt folk och missgynnar människor med en mera frihetlig syn på tillvaron.
 
Nu vet vi det.
 
DN

Kommentarer
Postat av: elina

Exakt. Om det hade varit någon från Alliansen hade vi haft en följetong och sedan repris vid nästa val. Hur var det nu i grisfarmen?

2014-10-07 @ 13:51:33
URL: http://blogg.iniskogen.se
Postat av: Ipse Cogita!

Elina:
Tack.
Sen skall jag egentligen lägga till att Romsonskan är riktigt rälig i andra avseenden också: hon har en defekt som gör att hon skyller allt på andra, gärna män, och hon drar sig inte för att skylla detta magplask på mannen sin. Honom är det synd om.

2014-10-07 @ 14:13:45
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Csaba

När man väljer en livspartner, har man en del alternativ att välja .
Har funderat en hel del om Romsonsskan. Det förekommer en bild på henne i olika media, när hon är på nån demonstration eller liknande tillsammans med Frigolit, på bilden gapar hon så att trosorna syns. Du vet säkert vilken bild jag menar.
Förutom hennes s.k. politik, hennes personliga utstrålning är så inihelvete avtändande för en vit medelålders (jaja)heterosexuell man att jag undrar om hennes kille inte borde tända på sig själv istället.

2014-10-07 @ 16:23:24
Postat av: Ipse Cogita!

Csaba:
Tack för den salvan;) Kom att tänka på en sak till i den Romsonska världen; hon började ju intervjun med Expressen med att mumla något om copyright. Jag citerar Christian Engström: Eftersom jag suttit tillsammans med Miljöpartiet i den Gröna gruppen i EU-parlamentet i fem år vet jag att Miljöpartiet brukar tycka att det är rent förjävligt att upphovsrätten kan missbrukas på det här sättet för att tysta legitim politisk kritik."
De kluvna tungarnas parti — MP.

2014-10-07 @ 17:09:14
URL: http://store.blogg.se
Postat av: sl

Brott är endast brott om det utförs av borgerliga. Samma brott utförd av vänstern kallas solidaritet eller sopas under mattan.

2014-10-08 @ 16:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0