Man får inte vara borta för länge ...

... från nätvärlden.
 
Jag har haft en hel del kul för mig några dagar och det med folk som inte har huvudet under armen. De har dessutom öppna sinnen, på riktigt.
 
 
Nu så här på måndagens förmiddag ser jag att mitt arma land hyser medborgare som lever i ett annat land — lalaland. Den här människan ser rasism i maskeraddräkter. Hon skriver: "De här kostymerna är något vi kan klä ut oss till, det är som att säga att det är något avvikande som inte tillhör inte det normala utan bara till en maskerad."
 
Och jag, mitt dumma nöt, som trodde att maskerad handlade om just det; det är liksom själva vitsen.
 
 
Ikväll skall jag på möte. Jag tänker klä mig på följande sätt: slacks, rutig skjorta, tweed-väst, tweed-kavaj allt toppat med en egenhändigt knuten fluga. Det vill säga, jag klär mig som en engelsk gentleman. I vissa männsikors värld så gränsar säkert även detta till rasism. Knasigt resonerat? Säg inte det, säg inte det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0