En ickedemokrat men sen då?

 
Att Wallströmskan är icke-demokrat det vet vi från hennes hanterande av folkomröstningen på Irland. Att hon dessutom valt att inte betala skatt på sina intjänade 30 miljoner från EU visste jag först idag (utdrag av detta):
 
 
Sen bävar man när hon skall föra en utrikespolitik enligt följande uttalande:
 
"Jag ska också se till att det blir en feministisk utrikespolitik. Att jobba med frågan kvinnor, fred och säkerhet är en prioriterad fråga för mig, säger Margot Wallström."
 
Där verkade halva jordens befolkning ryka all världens väg. Hon är en nippertippa som hoppar runt lite efter eget huvud (och vinning) och jag undrar vad de säger utomlands; där är hon långt ifrån helgonlik, snarare tvärtom.
 
Personligen tycker jag hon skall jobba rejält med männen, speciellt den här terrorbejakande stollen:
 
Han tycker att folk från Sverige som åker och jihadkrigar är jämförbart med svenska frivilliga i Finland under kriget.
 
Där finns så klart också gamla kommunister och där finns folk som ingen hört talas om och där finns folk som inte gjort något vettigt över huvud taget.
 
Slutligen vill det till att Säpo håller stenhård kontroll på statsministern så att ingen tar livet av honom. Vice statsminister blev ju Romsonskan och om hon tar över i ett känsligt läge kan vi alla packa ihop och flytta till ett anständigare land — egalt vilket.
 
Vår framtida stora ödesfråga, hur vi skall klara alla nyanlända utan att dratta på arschlet, är det inget intresse kring.
 
En sann rödgrön soppa.
 
Kulturen verkar dock bli kul:
 
 
 
 
 
Arma land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0