Med vad skall landet skyddas?

 
 
Jag har skrivit i flera år om vår inrikes- och utrikessäkerhetspolitik. Självfallet på mitt lekmannamässiga sätt. På fossingarna mina har jag enbart ett stort intresse och en ständig jakt på information runt omkring på nätet. Det räcker långt. Speciellt om man följer vad de utländska sidorna erbjuder. Cornucopia med flera svenska sidor tar mig också framåt utanför åsiktskorridoren.
 
Stundom har jag hånats, eller rättare sagt mina åsikter och farhågor, och i bekantskapskretsen har jag betraktats som en bakåtsträvande, lallande idiot. Dessa, annars mycket intelligenta och trevliga människor, har nästan undantagslöst följt uppmaningar som — ingenting att se, gå vidare.
 
Det klingar annorlunda numera när de inser att jag har haft rätt hela tiden. De är hyggliga nog att erkänna det också. Men nu börjar nästa fas — och hur hade du tänkt lösa detta nu då säger dom som om de vill sätta dit mig, trots allt.
 
Efter detta självförhärligande så går jag åter till dagens fråga. Vi kommer att försvara oss säger de höga herrarna; med vad frågar jag.
 
DN
 

Kommentarer
Postat av: Csaba

Ingen fara. Vi har ju Gudrun&Co. Avskräckningseffekten är så stor att ingen vågar anfalla oss. (FI mot lede Fi, perfekt!)

2014-11-14 @ 17:45:20
Postat av: Axel

Med vad är väl inte frågan, mer varför och mot vem?
Nog för att du har rätt i sak, men spelar det någon roll, när det är administration av Sverige som ska försvaras? Minerallagen förändras på 90 alet, för svenskens bästa? Flyktingpolitiken har gått långt utanför rimliga ramar i ungefär samma tidsrymd. Tokig var den redan på 80 talet. Svenskt sant försvar, som bygger på att vi är svenskar som försvarar det som vårt är...ja...monterats ner till löjeväckande dimensioner.
Pensionerna suger för de värst utsatta. Samma med familjestöden. Landsbygden. Bostadsfrågan. Kreditbubblan. Överlag så kan man väl säga att från regeringen Bildt är politiker helt klart ideologiska oppurtunister. Lögnen var solklar, är solklar.
Ingen frågar de tuffaste frågorna, man ger sig inte på den politiska makten öht

Och nu undrar jag varför det är sånt ståhej om denna ubåt, om den var där, jahaja. Nästa gång kanske man bör ta en liten båt och köra runt med och turista, fiska lite, dyka, etc.

2014-11-15 @ 23:39:40
Postat av: Ipse Cogita!

Axel:
Tack. Jag håller med, det ser faktiskt inte riktigt bra ut för barnbarnet mitt. Folkets tystnad börjar bli enerverande. Men det är klart, om politiker och medier går ihop och låtsas som det regnar så är väl gemene man (får man skriva man i det uttrycket?) chanslös.

2014-11-16 @ 11:42:22
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Axel

å, det är inte barnbarnet det ser värst ut för, det går ju att planera flykt snarast, jag måste nog hemfalla åt att oja mig över egna plågor, jag är beroende av sjukvården, har ingen förmögenhet, är ganska ensam, mina vänner är fattiga, men jag är 40, de som är under 30 har väl haft ögon? Insikten om den nya samhällsordningen bör ha kommit i tid för folk födda från 76-86, det kan variera litet där beroende på var i landet du bott och vilka dina kontakter i samhället varit? 86 bör alla ha det klart för sig

2014-11-16 @ 16:34:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0