Vissa brevbärare verkar tokiga

 
En brevbärartomte uttrycker sig så här:
 
"Att sprida rasistiska budskap borde inte vara en del av våra arbetsuppgifter. Vi har inte valt att delta i SD:s valkampanj. Därför tänker vi inte heller upplåta våra postrundor åt detta."

Detta såklart utan att definiera vad som är rasistiskt i materialet och oavsett det så skall väl inte brevbärare påtaga sig rollen som cencurenhet.
 
Undrar om fåntrattarna har kollat de andra partiernas halvfascistiska budskap (tänker närmast på MP och FI). Undrar också om de tänker göra något åt den saken.
 
Egentligen är det ganska enkelt: en brevbärare skall dela ut posten och knipa käft.
 
Det finns för övrigt annat de kunde koncentrera sig på. Jag bor i Malmö, jag har ett företag och varför ända in i glödheta helvete jag skall få min post klockan 15-16 när dagen nästan är slut är fullständigt omöjligt att förstå. Vid påpekande så rycks det på axlar och sägs att så är det numera.
 
Men de sitter väl och läser vad de vill dela ut och inte i stället för att jobba.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0