Gammelmedierna förnekar sig inte

 
Jag hittar saker.
 
Sydsvenskan försöker idag att få oss att tro att vi behöver deras hjälp(!). De kan minsann ifrågasätta, sortera och analysera. Det är lätt för dem att säga; några reaktioner från läsarna får de inte, bloggare som jag har sedan länge spärrats. Det går helt enkelt inte att kommunicera med SDS och andra gamla stötar.
 
Det är ju de facto så att om det är något som gammelmedierna numera är extremt dåliga på så är det just att ifrågasätta, sortera och analysera.
 
Klimatfrågan har väl aldrig belysts på ett vettigt sätt (speciellt hos SDS), övervakningseländet verkar ha blivit en icke-fråga och att EU har gigantiska demokratiproblem förbigås med största möjliga tyyyystnad. Listan kan göras lång där SDS med flera gamla stofiler väljer att göra precis tvärtom vad de påstår att de gör.
 
Man kan inte lura folk på det viset. Vi är långt smartare än ett gäng avdankade journalister, vars "bett" liknar ett bitande från en tandlös, tror.
 
Hybris kallas det visst.
 
PS. Ibland klarar de inte ens de enklaste av ting. För många år sedan hade jag en brevväxling, sån där på papper ni vet, där jag undrade varför vi inte kunde få tidningen på helger typ påsk, jul etcetera eftersom vi då har gott om tid att läsa. Svaret, via telefon, var att journalister också måste få fira helg och därför har facket beslutat att det skall vara tidningslöst vissa dagar. Service? Nej!
 
Jag försökte argumentera att taxichaffisar, krogfolk, sjukvården med flera jobbar alla dagar. Han höll med mig, chefsredaktören, men "mina händer är bakbundna".
 
Kaxiga är de men de kan inte det här med service, ifrågasättande, sorterande och analyserande.
 
Nu är det inte så viktigt, de går mot sotdöden och redan idag får väl de flesta av oss det mesta från annat håll än från dessa grottmänniskor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0