Så oerhört tröttsamt

 
Jag vet inte hur många kloka människor som påtalat, i åravis, att svensk säkerhets- och försvarspolitik är farlig, direkt oanständig. Själv har jag skrivit om detta så länge jag bloggat och det lär väl vara en fem år vid det här laget.
 
Varje gång insatt folk sagt att detta är farligt så har politiker och journalister med snörpt mun påtalat att "det är andra tider nu".
 
Nu vill högsta hönset satsa på försvaret och journalisterna ställer den oerhört fåniga frågan "kan detta drabba Sverige".
 
Vårt politiska "toppskikt" och våra "journalister" är helt enkelt alltför insnöade för att fatta det som väldigt många varnat för väldigt länge. Då betraktades de som varnade som nördar och hånades öppet av personer med hög svansföring utan substans.
 
Jag vevar på — arma land!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0