Mycket snack ...

 
Det vevas på i debatten om kvinnor som kan. Ibland får jag för mig att det snackas en massa men verksta’n står tom. Just nu är det en ny sväng som ytterst berör kvotering. Kvotering på grund av kön verkar vara en väg som ingen vettig människa vill gå på.
 
Men det kommer så klart att bli kvotering på sikt. Alla hotar ju med just det. Personligen tycker jag det skall bli intressant när hela vårdsvängen skall kvoteras. Väck med en massa kvinnor och in med en drös med män. Lycka till med det.
 
Vårdsvängen är intressant: varför har vi idag kvinnliga läkare i en omfattning som är feministers våta dröm (förutom de som vill ha 100 % kvinnor)? Hög utbildning, hög lön och stor status. Jag har svaret men någon skulle väl kunna komma på tanken att forska om varför fördelningen blivit sådan — utan kvotering.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0