Ytterligare en svensk ytterlighet

 
Tittade på den totala förnedringen av Brasiliens landslag på tv 4. Kan icke vara roligt att vara i deras tröjor, brasilianarnas alltså.
 
Jag har förmånen att titta på dansk tv också. Skillnaden är stor. Även danskarna förklarar så klart efter bästa förmåga hur sammanklappningen av Brasilens spel kunde ske. Det försökte också svenskarna i studion göra. Ingen har så klart svaret.
 
Men sen skiljer det sig mellan svenska rapporteringen och den danska. I Danmark får vi se Kloses alla sexton mål, vi får se deras historia i alla stora sammanhang och så vidare.
 
I Sverige snackas det mest om Brasilien. Hur de torskade, hur de förlorade och på vilket sätt. Inte speciellt mycket hyllning till de som vann. Jag finner det underligt.
 
Just nu tittar jag på den danska sändningen. Här hyllas segraren fullt ut.
 
För övrigt sänder dansk tv 2 Tour de France varenda dag och jag njuter. Intet finnes att hämta i svenska kanaler. Inget stort? Touren sänds i 190 länder och har 3,5 miljarder tittare.
 
Summa summarum — Sverige är en ankdam, inte bara politiskt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0