Sossarna har tappat huvudet

 
Jag har alltid trott att socialbidrag var till för de som hamnat galet och behövde hjälp. Detta oavsett vilken typ av människa du är. Detta är numera en svunnen epok. Enligt sossarna, dessa numera fullständigt galna och desperata skitstövlar, så skall socialbidrag villkoras på ett nytt kreativt sätt:
 
"Den som inte är beredd att fullfölja studierna enligt en individuell studieplan kommer inte heller att beviljas socialbidrag."
 
Vad tusicken har socialbidrag med studieförmågan att göra? Själv slutade jag i skolan vid 16 års ålder. Sedan dess har jag jobbat i många olika branscher (bland mycket annat: fönsterputsare, grönsaksförsäljare, banktjänsteman, dataprojektledare samt egen företagare i 30 år). Det har fungerat alldeles utmärkt och några bidrag har jag aldrig mottagit.
 
 
 
Men att man skall straffas för att man inte fungerar i den, numera urusla skolvärlden, måste betraktas som ett jättekliv tillbaka. Men nu är det så att alla vill djävlas med medborgarna och det är ett gemensamt drag hos alla partier.
 
Politikerförakt är bara förnamnet.
 
Rent allmänt kan man ju undra varför alla partier numera verkar sätta en ära i att dels kritisera andra, dels lägga så stor vikt vad man inte skall göra.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0