Genuspedagog utan bildning

Aisha Susanne Lundgren
 
Någonstans fick jag för mig att dårar likt Susanne hade passerat bäst-före-datumet men jag har tydligen levt i en dröm. Nu undrar jag mest hur tusan det är möjligt att dylikt folk över huvud taget kan tas på allvar. Men är man en intersektionel pedagog så är man ("Intersektionalitet bör ses som en övergripande teori, då den är omöjlig att bevisa"). 
 
Hon uttalar sig således med en troendes syn på livet, inte utifrån någon form av kunskap eller vetenskap.
 
Det får hon gärna göra men hon skall ge fan i kidsen!
 
Det här säger väl en del om hennes mossiga tankar:
 
"Förskolans värld är en del av det svenska samhället som är mycket styrt av svenska traditioner. De kristna högtiderna – jul, påsk och lucia – får mest fokus och vi pysslar, skapar, sjunger, äter och firar på en mängd sätt. Till detta kommer en lång rad andra traditioner som midsommar, alla hjärtans dag, Halloween, sommarfester, vasalopp med mera. Normerna kring firande och traditioner kan utmanas genom att vi leker ringlekar från olika kulturer på vårt midsommarfirande, att vi väljer att fira till exempel persiskt nyår, eller uppmärksammar FN-dagen." Det är jag som "fetat".

Varför skall traditioner utmanas? Det är ju för tusan hakar traditioner med allt vad det innebär! Och att vilja uppmärksamma FN-dagen tyder på en kunskapslucka av gigantisk dimension — en brist på bildning. FN är numera, som alla insatta vet, en skamlig institution.
 
Slutligen uppmanar jag till lite utbildning av stollan. Läs lite fakta innan käften glappar. Tips:
 
 
Men att studera hur saker och ting fungerar är väl inte riktigt Susannes "cup of tea" kantänka.
 
Sen kan jag bara undra var föräldrarna är, de vars barn drabbas av kärringen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Staffan Ohlsson

Oavsett all annan dårskap; det självklara objektet för
hennes norm-och genuspedagogik, torde vara den kulturkrets som hon synbarligen omfattar.
Komiken i detta?!

2014-01-14 @ 20:34:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0