Pirater — förenen eder!

 
Barden hoppar av centern vilket han gör rätt i; c är ett parti ur led med tiden. Bard väljer piraterna och med hans skarpa skalle så kan det enbart bli rätt. Piratpartiet behöver uppmärksammas rejält, åtminstone i EU-valet. De är det enda partiet som har vettiga synpunkter på EU och dess bristande kompetens och piraterna gör också ett mycket bra jobb genom att de facto arbeta för viktiga frågor och levererar.
 
Jag tror dock inte att folk hänger med i de svängarna vilket är synd (och skamligt).
 
Personligen blir valåret intressant. Jag röstar självklart på piraterna i EU-valet, något annat alternativ finns helt enkelt inte. Sen blir det knivigare men klart står redan att jag kommer att rösta på ett sätt gällande riksdagsvalet, på ett annat sätt kommunalt och ytterligare ett gällande regionen (jag bor i Malmö).
 
I riksdagsvalet blir det ytterst knivigt. Sossarna är vilse, moderaterna är sossar, vänstern är populister in absurdum, miljöpartiet kör välfärd och framåtanda rätt ner i avgrunden och resten av alliansen är trötta o.s.v.
 
Kommunalt blir det enkelt. Under Ilmar Reepalu (s) var det en fröjd att vara Malmöbo. Han har utvecklat staden på ett utmärkt sätt. Nu har vi en ny förmåga, Katrin Stjernfeldt Jammeh, och hittills har denna person visat allt utom förmåga. Så nu åkte sossarna även lokalt.
 
Det är första gången hittills som jag kommer att lägga min röst på olika partier i alla valen. Intressant.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0