Det är skillnad på folk och politiker

 
Eslövs kommun fattar beslut. Denna tråkiga kommun kör med härskarteknik; politikerna beslutar om rökförbud på de anställdas arbetstid men beslutar inte om att de själva, politikerna, skall följa samma regler. Sånt är störande och maktmissbruk — om än i en skitfråga.
 
Jag tror Hans Ostelius hade rätt från början på sin tid:
 
 
 
"Hans Ostelius gästade ett av Lasse Holmqvists soffprogram i tv och fick frågan:
- Hans, du som har rest så mycket, skulle du inte vilja fara till månen?
Ostelius var inte förberedd på frågan och svaret blev därefter:
- Nä, det skulle jag verkligen inte vilja.
- Varför inte det då?
- Jo, därför att på månen är tråkigheten på landsbygden så påfallande att till och med Eslöv ligger i skuggan.
Det skulle Hans Ostelius inte ha sagt. Det blev ett jädrans liv i Eslöv, tv-tittare ringde ner SVT i Malmö, och Ostelius hotades med stryk om han dök upp i Skånemetropolen. En upprörd medborgare sa under en debatt:
- Sluta prata skit om vår fina stad. Om han vågar sig hit ska vi pryla han ordentligt!
Ostelius fick inte en syl vädret, men till sist undslapp det den gamle entertainern:
- Sa jag verkligen Eslöv? Jag menade ju Landskrona!!!"
 
Till begreppet "tråkig" kan vi numera lägga maktmissbrukare i denna sandlådekommun.
 
Nu får jag väl pryl.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0