Sverige — helt av banan?

 
Om det nu skall bli nyval i mars nästa år så kan man ju undra över vad som det valet skall handla om. Det finns lite om det, de viktigaste frågorna är:
 
 
Om nu det skulle vara en riktig bild av vad folk tycker är viktiga frågor så kan man ju undra varför debatten enbart handlar om SD. Nu blev KD SD också enligt den allt mer förvirrade Aftonblaskan.
 
Hur har man lyckas få en debatt att handla om ett parti, snarare än om innehållet i politikern? Varför har just svenska politiker och dess polare i vissa medier helt tappat viljan, lusten och intresset för vårt lands framtida utveckling?
 
Dessa människor kan ju inte på fullt allvar tro att Sverige och dess folk (får man skriva så?) är intresserade av smått hysteriska politiker till höger och vänster. Jag helt övertygad om att mina medröstare är långt mer intresserade av de blå staplarna ovan och lösningar på de problem som finns inom repektive stapel.
 
Att Sverige i mångt och mycket är ett extremt land har jag fattat sedan länge. Men att vår politiska "elit" och dess knähundar inom medierna gång på gång lyckas dra ner debatten i dyn har jag väldigt svårt för att förstå.
 
I min krets av vänner sitter vi inte och tjafsar om partierna och dess företrädare utan om vilka problem vi ser inom olika områden. Sist, vid glöggfesten härförleden, så kom det att handla om försvaret och civilförsvaret. Vi hann, i en hörna, också med lite om EU:s totalitära tendenser. Vem f..n har hört något om denna livsviktiga fråga i medierna på sista tiden?
 
Det är väl så det går till i stugorna skulle jag tro. Vi vill ha svar på sakfrågorna. Det lär vi nu inte få av vare sig politikerna heller hundarna i knät. Nu fokuseras och kastas det skit på partier och dess företrädare.
 
Att som nu gå till val på frågan: för eller emot SD måste sorteras in under fliken — sinnesslött.
 
Det kan helt enkelt inte vara riktigt och rätt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0