Obama i världen

 
Obama är i Sverige en man att hylla. Så icke i en stor del av landet där han härskar. Där vänder poliser ryggen mot både Baracken och New Yorks borgmästare för att de påstår att polismakten är rasistisk. Detta i sin tur underminerar så klart polisens arbete. Obama är också en utrikespolitisk katastrof, hans Obamacare är ett under i svek och så vidare i all oändlighet. Inte mycket av detta är så klart rapporterat i våra medier.
 
Men när han enbart ger åtta kvinnliga reportrar möjlighet att ställa frågor så kommer det en liten blänkare. Någonstans smyger sig känslan in att de som skriver om detta tycker det är bra.
 
Själv känner jag bara att jag får rätt i min syn — feminism slår ut jämlikhet och rättvisa.
 
Detta kan du läsa i DN. I den tidningen, som i nästan alla andra, så har vi bloggare ingenting att hämta längre. Våra alster får numera ingen möjlighet alls att kommentera. Så var det med msm:s vilja att "ha en dialog med läsarna".
 
Nu gör det inte så mycket; main-stream-media dör sakta men säkert sotdöden.
 
Och i ledningen för dessa medier sitter folk och undrar: va’ va’ de’ som hände. Det kan jag tala om. Uppträder man som besserwissrande svinpälsar så går det åt hilvitte. Mediernas lösning är så klart mer statsunderstöd, ett påfund som icke borde få förekomma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0