Jag sänker min nivå

 
 
Jag hade inte tänkt kommentera det här med herr Söders inlägg mera. Jag sänker mig dock en nivå (även om den inte är så hög annars heller) och jag måste få fram att de flesta, eller åtminstone ytterst få, har koll på läget när det gäller: stat, nationalstat, nationalitet, medborgarskap, identitet och kultur och annat i det häradet.
 
Oavsett vem som yttrar sig, förutom de där få, så finns det alltid någon som kan studsa upp och framföra kritik av något slag.
 
I all ödmjukhet kanske jag därför kan få föreslå att alla — oavsett hudfärg, tro, politiks uppfattning med mera — tager sig i kragen och diskuterar långt viktigare ting och tillika saker som de, åtminstone ytligt, begriper sig på.
 
Det finns lite att ta tag i: ekonomi (riktig sådan, ej känsloekonomi), försvar, EU, övervakningseländet med mera.
 
Kort sagt, frågor som avgör vår framtid.
 
DN
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0