Jag är troligen dubbelinvandrare!

 
 
Det här är Lars Lindström. Han "skriver" i Expressen. Den här meningen får mig att undra:
 
"115 845 personer invandrade till Sverige under förra året. 20 000 av dem är svenskar som flyttade hem."
 
Mina förfäder kallas för valloner. De kom lullande hit en gång i tiden och jobbade och slet och jag är en produkt av detta slit. Jag är således ett barn av folk från Belgien eller Frankrike. Invandrarbakgrund kallas det visst.
 
När jag var sexton gick jag på sjön. Det tog ett år innan jag kom hem igen. Inte visste jag att jag invandrade när jag kom tillbaka. Jag trodde jag bara kom tillbaka.
 
Räknar man som herr Lindström så kan man bevisa vad tusicken som helst.
 
Expr.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0