Inte ens julen ...

... kommer undan feministiskt dravel.
 
 
 
 
Det arbetas uppenbarligen med viktiga saker hos gendertimer. Till yttermera visso så anses det viktigt:
 
"Det är inte det att vi tycker att SVT ska klippa bort alla män, men vi tycker att det här är viktigt att uppmärksamma, säger Fredrik Eklöf, medgrundare i GenderTimer."

Personligen sitter sitter jag mest och funderar på varför det anses viktigt. För vi talar om en massa tecknade filmer, väl ...? Jag tycker de skall klippa bort alla män; traditionen med ankan på julafton passerade bäst före datum redan när min son var liten så en avsevärd förkortning av eländet måste anses önskvärd.
 
Viktigt är det däremot när man säger jämställt och agerar så här:
 
 
Men inte ens det kan reta upp mig nu i julefriden.
 
Nu skall jag sätta sprätt på öppna spisen, sippa glögg, koka skinkan (sockersaltad) och njuta av julens absolut viktigaste stund — varm skinkmacka med skånsk senap (och Colman’s för variationens skull). Isande kall öl skall glida ner längs strupen, jagad av hemmagjord bäsk.
 
 
 
På julafton måste jag genomlida en ickesvensk middag. Dårar, ack så svenska, har sedan länge fått för sig att världens fulaste och torraste fågel skall avätas just denna dag. Hädelse är vad det är.
 
Det är dock trevligt folk som jag håller mycket av så jag lider i tysthet och snor till mig en ålabit som jag har med mig i min EDC (Every Day Carry). Häromåret när samma hemska jultradition också var på tapeten hade jag även brantevikssill i EDC:n men det gick mindre bra, det läckte rejält och mitt tilltag noterades med avsky.
 
God Jul!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0