Hur djupt i svenska själen ...

... sitter tankar som dessa?
 
"Vad betyder ordet ”nog”? Är Sverige fullt? Är Norden fullt? Är vi för många människor? Vi är 25 miljoner människor som bor i Norden. Jag flyger ofta över den svenska landsbygden och det skulle jag vilja råda fler att göra. Där finns oändliga fält och skogar. Där finns mer plats än man kan föreställa sig. De som hävdar att landet är fullt, de bör visa var det är fullt."
 
"Är det här ett land som ägs av dem som har bott här i tre eller fyra generationer eller är Sverige vad människor som kommer hit mitt i livet gör det till att vara och utvecklar det till? För mig är det självklart att det ska vara det senare och att det är ett starkare och bättre samhälle om det får vara öppet. [...] Vad är Sverige för land? Ägs det här landet av dem som bott här i fyra generationer eller de som hittat på någon gräns?"
 
I den första delen får vi åtminstone klart för oss att Reinfeldt inte ens förstått problemet, utan får invandring och integration till en fråga om plats.
 
I den andra delen bespottar han vad tidigare generation har gjort och troligen kämpat för.
 
 
Det som jag funderar mycket över är varför han med sådan energi försöker förminska Sverige och svenskarna, samtidigt som han hyllar en politik byggd på att totala främlingar skall bygga vårt framtida Sverige.
 
Hade han varit amerikan och dissat USA på samma sätt så hade han fått sina fiskar varma.
 
Eftersom M inte behagat meddela avvikande åsikt utifrån Reinfeldts uttalanden så antar jag att M tycker likadant.
 
Där rök det partiet i det nyval som inte verkar bli av.
 
Vi ses 2018. I dessa frågor är jag långsint.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0