Varför accepterar vi tiggare numera?

 
Det är ett förfärligt snurrande om tiggare nu för tiden. Förbud verkar vara knepigt och det kanske inte ger effekt, vad vet jag.
 
Problemet är dock att vi en gång i tiden kämpade på för att få bort detta yttersta bevis för fattigdom; vi lyckades dessutom genomföra det. Vi resonerade som så: det är inte anständigt att i ett rikt och välmående land hysa folk som tigger.
 
Det intressanta är dock att det nu verkar vara fullt acceptabelt och till och med lite chict att betrakta tiggarna som ett naturligt inslag i vår vardag. Det gäller inom alla partiers toppskikt. Vad nivåerna under tycker vet vi inte — här råder total tystnad och om någon visar tecken på avvikande uppfattning så kommer munkavlefolket från toppen farande.
 
Om det inte är så så undrar jag varför ingen diskuterar hur i hela fridens namn vi skall få bort tiggarna från gatan. Är tanken att på sikt få alla att bli svenska medborgare så att vi får folk i socialsvängen och kanske jobb?
 
För övrigt:
 
I Malmö samlades det en drös med folk och protesterade mot islamnazisterna IS. SDS skriver lite om det idag men de nämner inte att även islamnazisterna var där och störde och visade sina fula trynen.
 
Jag vet. Jag var där.
 
IS-folk skall ut. Punkt. Eller in. I spjället och sen ut.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0