Totalitära sekter börjar kanske granskas

 
DN kan vi idag läsa, men ack så lite och klent, om att F!, MP och V är stollar med en politik som måste vara kusin med både nazism och kommunism. Vid en genomläsning av dessa sekters (jag vägrar kalla dem partier) partiprogram och SD:s så verkar Sverigedemokraternas program ett under av mänsklighet. 
 
Sekternas program handlar om att sakta men säkert, i någon form av "godhet", reglera hela vårt liv för alla och f...n ta dig om du moppsar dig. Den fria tänkande människan intresser inte dessa amöbor. De är ute efter makt en masse och kan gå över lik för att skaffa sig denna makt — makten över dig och mig.
 
Jag har en F!-are bland vännerna mina. Jag printade alla 88 sidorna i F!:s partiprogram och frågade lite snällt om vi kunde gå igenom allt punkt för punkt. Hon tyckte så klart att det var fullständigt onödigt för "jag vet vad jag vill". Vid nästa sittning vi hade där hon var med så hade jag med mig ett tiotal punkter ur F!:s program och gjorde dessa till mina egna åsikter. Alla blev förbannade på mig och undrade om jag fått hjärnsläpp. Även F!:aren var djupt upprörd.
 
När stämningen hamnade på den nivån att knivar började kastas så förklarade jag vad jag gjort. "Djävla stolle, vi trodde du fått fnatt".
 
Huruvida min vän F!:aren byter från sekt till parti vet i tusan — hon borde göra det.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0