Så mycket ljug

 
 
Det är alltid bra när man är på plats när det händer. Om inte annat så får man tydligt se vilken fullständigt urusel journalistkår vi har.
 
Det började med att i stort sett alla gammelmedier talade om "fem allvarligt skadade". Det var så klart fel och det kunde folk på plats se direkt. Alla är numera hemma och kan förbereda nya djävulskap.
 
Att sen enbart skildra vad polisen gjort utan att tala om varför de gjorde det de gjorde måste anses partiskt in absurdum. Här var det ett antal SS-klädda som kastade glasflaskor, ammoniak och brinnande ting och man kan ju undra vad polisen skall göra då. Säja aja baja?
 
Ordningsmakten är en grundförutsättning för ett demokratiskt samhälle så vårda den.
 
Och han som blev "överkörd". Till och med på filmer som finns tillgängliga kan man se hur det gick till: ställ dig framför bilen och hindra polisen, när de kommer kasta dig bakåt och oja dig.
 
Patetiskt.
 
V-ledaren tycker så klart att allt skall utredas och sen vill han begränsa antalet tillstånd som skall delas ut av polisen.
 
Så resonerade både nazister och kommunister, så nu vet vi var vi har den plantan.
 
Efteråt skulle jag åka och handla, det var därför jag var där, och det kan jag säga — mer hånfulla, självupptagna och direkt hänsynslösa människor får man leta efter.
 
Jag tror jag skrev svinpälsar i ett tidigare inlägg — det är snarast en förolämpling mot svinen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0