Äntligen lite sanning!

 
Jalle skriver om det som jag upplevde. Äntligen kommer det fram andra bilder än vad SS-vänstern och journalisterna vill visa. Ett litet utdrag:
 
"Många skanderade "svensk polis skyddar framtidens Hitler" och "hårt mot hårt". Strax efteråt började flera tiotals svartklädda, maskerade personer i olika grupper göra upprepade försök att bryta igenom kravallstaketen och polismurarna.
  I ett försök att lugna ner läget tog polisen hästar till hjälp, och i en första fas ställde man upp dem som en mur. Svartklädda personer med läskflaskor med genomskinlig vätska som luktade starkt attackerade polishästarnas mular med vätskan. En polisbuss som rullade in på Linnégatan attackerades av ett tiotal personer som sprang fram och började slå på bilen, det var då någon av dem blev påkörd."
 
Jag kan inte ha varit långt från Jalle för så här upplevde jag det också. Fast eftersom jag är en fridens man så tycker jag nog han kunde tagit i lite mer, för det var riktigt obehagligt.
 
I korthet är det så: SvP skulle tala vilket är deras demokratisk rätt; polisen skulle skydda vilket de ställde upp på i lugn och ro; SS-vänstern spottade med sitt våld således på demokratin ocn ordningsmakten. Jag håller också med Jalle om:
 
"Kravallerna har skildrats på många håll, få skildrar de maskerades attack, vilket för mig är en fullständig gåta."
 
Men det kanske inte är en gåta ändå — SS-vänstern vill inte värna om samhället över huvud taget.
 
Huvud har de men det är totalt tomt.
 
Men vissa framhävdar (men de var inte där):
 
"Jag är här för att manifestera mot det övervåld som polisen brukade i Limhamn i helgen. Jag var inte där själv, men jag har sett bilder och hört vänner berätta. Jag är inte förvånad över att så många har samlats här, säger Michaela Larsson till TT".
 
Vilka bilder kan man undra. Vad vännerna angår så är det ju samma SS-vänstergäng så de "bevisen" väger lätt.
 
Trots allt är jag glad att motbilder sakta men säkert kommer fram.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0