Å andra sidan ...

 
Lena hittade en bok. Dagbok från gettot. Hon konstaterar att på sex månader förändras allt från lugn och ro till fasa. I boken står det bland annat:
 
"…en förordning enligt vilken de judiska gula armbindlarna skulle bytas ut mot gula tiocentimeters ’Davidstjärnor’ på höger sida av bröstet och på höger skulderblad. Barbariet går framåt. Snart befaller de väl oss väl att gå omkring med tjärade näsor och i kortbyxor.”
 
Barbariet , svensk specialitet enligt statsministern (”Ursvenskt är bara barbariet. Resten av utvecklingen har kommit utifrån”), visade sig inte ha några gränser.
 
Hon fortsätter:
 
 
Att nazismen var, och är, en politisk inriktning som enbart passar folk med förakt för människor och dess metoder fullständigt vidriga, kan väl alla människor med fungerande hjärna instämma i.
 
Men personligen skulle jag vilja vända på myntet och se vad som finns på andra sidan. Där står det kommunism. Människor som bekänner sig till denna ideologi kommer undan trots att kommunismen är en direkt spegling av nazismen.
 
Om detta är Lena tyst. Som alla med hennes syn på livet.
 
Jag finner det groteskt och jag kommer aldrig att ansluta mig till folk som tydligen anser att visst barbari är finare än annat.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0