Snart EU-val. En vändning under galgen

EU-domstolen har tydligt förklarat att datalagring i den omfattning som Sverige infört som lag är i strid med medborgarnas rätt till privatliv. Nu är det snart EU-val och då vaknar politikerna och plötsligt ser alla vad Piratpartiet sett hela tiden, och kämpat mot, nämligen att maktens folk skall hålla tassarna borta från hederligt folk.
 
Det är en ynkedom att skåda. Alla partier har infört det här och de har gillat det. Men som sagt, nu är det snart val och då måste de visa att de är så goda, så snälla.
 
Ynkligheten och oanständigheten hos politiker verkar inte ha några gränser.
 
Just i EU-valet finns bara ett parti som försvarat vår integritet — piraterna!
 
Lätt val således.
 

Kommentarer
Postat av: Mathias Sundin

Hej, som du kan läsa i artikeln har jag hela tiden varit emot DLD och röstade emot när jag hoppade in i riksdagen 2012. Jag röstade även nej till utökningen av FRA-lagen. Tyvärr ar jag (ännu) inte fått mitt parti med mig. Piratpartiet är mycket bra i dessa frågor, det håller jag med om!

2014-04-11 @ 08:45:30
Postat av: Ipse Cogita!

Mathias:
I denna fråga måste du vara mycket ensam i ditt ställningstagande. Icke desto mindre skall du ha heder av ditt agerande. Tack för övrigt.

2014-04-11 @ 09:03:33
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Thove

Bra skrivet! Övervakning måste tas som det hot det är. Man kan inte se alla medborgare som "skyldiga tills motsatsen bevisats". Detta skapar ett oroligt och inhumant samhälle.
vad tycker du om övervakning? Jag har gjort en omröstning på plusett: http://www.plusett.nu/omrostning-4266/tycker-du-att-overvakning-pa-internet-ar-bra


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0