Likriktning för dumskallar?

 
Vad är det som gör att maktens stollar tror att lärare är dinga i roten? Nu vill herrar Ullenhag och Jansson fortbilda lärare om främlingsfientlighet. De verkar vilja likrikta vad som får sägas och göras och det är en farlig linje att vandra. Det kan lätt bli åsiksförtryck.
 
Sen får jag väl återkomma till en av mina käpphästar — vad är det som gör att maktens folk har rätt att sitta på sina höga hästar och utgå från att vanligt folk, i detta exempel lärarna, är renodlade idioter som inte har vett i skallen eller förmåga att ta till sig vad som sker i samhället?
 
Själv skulle jag hemskt gärna vilja se en diskussion i skolans värld där frasen "människors lika värde" dissekerades och diskuterades; inte sopades under mattan. Det hade varit ett givande samtal där konsensus blir knivigt allt utifrån vad man menar.
 
För övrigt har jag varit djupt främlingsfientlig i helgen — alla dessa främmande saker i gräsmatta och rabatter har gjort mig lealös.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0