Dags att beväpna sig

 
Som jag skrev tidigare så är risken för att vi måste beväpna oss för att skydda oss överhängande. Jag undrar nu om inte den tiden smyger sig allt närmare. När ett gäng gangsters attackerar en man, som dessutom var i sällskap med sin lille son (1,5 år!), så visar det på att varje medborgare snart måste få rätten att försvara sig och det med besked.
 
Dessa ursäkter till människor skall så klart spöas upp och spärras in, gärna för gott. Det är inte de laglydiga och skötsamma som sätter agendan, det är buset. Och vill de ha den typen av samhälle så börjar det väl bli dags att slå tillbaks. Polisens organisation klarar uppenbarligen inte av ett skit längre.
 
"Det är ett hatbrott, säger Thomas Bull, utredare på polisens speciella hatbrottsenhet." Undrar vad Bill säger?
 
Respekt, anständighet och empati var förr viktiga riktlinjer för ett liv människor emellan; den tiden är tydligen förbi varför moteld så klart måste sättas in.
 
Utförarna av denna attack måste betraktas som svin, trots att jag då känner att jag förolämpar svinen.
 
Sen kan man ju undra vem som har rätt i hur våldsutvecklingen ter sig. BRÅ med flera påstår ju att det är ganska lugnt men vem kan tro på dem längre. Inte tusan har Sverige legat i topp på antal våldtäkter (2:a) förr i världen.
 
Jag vidhåller att vi befinner oss i ett farligt läge även om vi totalt sett jämfört med andra länder har det relativt fredligt. Men det kan svänga snabbt och snart har vi väl områden även i Sverige där ordningsmakten inte går in.
 
Det skall bli intressant att se vilka förövarna var om de nu hittas. Med tanke på var brottet hände och polisens försiktighet med signalement så har jag mina aningar ...
 
SR

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

http://karbole.wordpress.com/2013/09/10/ingen-tycker-om-nagon/
När jag störs av något skriver jag, antingen direkt till en tidning, eller på bloggen.
Svante

2013-09-10 @ 14:41:39
URL: http://karbole.wordpress.com
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:
Ett bra sätt att lätta på trycket!

2013-09-10 @ 14:59:00
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0