Ansvar utan befogenheter

Cencilia Malmström, fjönta
 
Cencilia och hennes polare i den politiska överklassen handlar precis som överklass brukar — beslutar om en massa och lägger sen ansvaret på andra, utan att skicka med vare sig befogenheter eller resurser. Det tillgår enligt följande: vi ser saker du inte ser; därför skall följande göras; men vi har för tusan inte med detta att göra, vi har inga pengar till dylikt; skit du i det och gör som vi i maktens topp säger. Inte underligt att pengarna tryter och att jag som vill ha tid på min vårdcentral får veta att första bästa tid finns i NOVEMBER. Jag tror halsflussen är över då.
 
I Sverige har det gått så långt att staten, oftast via EU, beslutar om till exempel mer eller mindre fri invandring, varefter kommunerna, där folk hamnar, får klara sig bäst de kan.
 
Man måste nog vara en fjöntig, svagt begåvad politikerbroiler för att tro att den ordningen kommer att hålla hela vägen utan framtida storbråk.
 
Personligen bytte jag vårdcentral så pass snabbt att receptionisten fortsatte tala till min ryggtavla.
 
För den oinvigde kan jag tala om att du kan byta vårdcentral varje dag om du vill. En god vän till mig får alltid tid eftersom han går till den som kan ta emot samma dag, därefter skriver han sig där. Så där håller han på. Hittills i år har han varit skriven på fyra vårdcentraler. Jag bor i Malmö så det finns att välja på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0