Ny journalistisk bragd

Aftonbladet var så klart först ut och talade om bråk av det mer pyramidala slaget:
 
 
Den tidningen har problem vilket alla sansade förstått sedan länge. Nu verkar det till och med så att vissa på tidningen finner det lämpligt att ta andra stollar i örat:
 
 
Inre söndring brukar aldrig vara bra så nu får man hoppas att sönderfallet påskyndas — ju snabbare denna hycklande blaska förpassas till de sälla jaktmarkerna dess bättre.
 
Måttet rågades för min del när denna tidning basunerar ut hur viktigt det är med öppenhet, transparens och en dilog med läsarna för att sedan göra precis tvärtom. Här skall inga oborstade icke-mediamänniskor komma till tals inte.
 
Historien som sådan? "Bråket" handlar enbart om hur kolliderande regler skall tolkas. Om någon, inklusive de högsta hensen på Aftonbladet, tror att svenska folket tror att statsministern fibblar med en tv-avgift så borde dessa personer letas upp och spärras in — gärna på Säter.
 
Utanför ämnet:
Till återkommande läsare av denna blogg vill jag meddela att jag kommer att vara mindre aktiv, speciellt nästa vecka, på grund av allvarliga händelser utanför landets gränser. Jag släpar således inte med mig vare sig dator eller Ipad (jag använder nästan aldrig den, fattar inte vitsen). Telefonen ringer jag i.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0