Lite fredagsskit

 
Jag bor ett stenkast från denna händelse (Limhamn). Följande kan sägas om denna lilla incident:
 
1) Om det på en skock av cirka 20 personer fattas 30:- och man blir avslängd så är busschaffisen en idiot.
2) Att de vuxna gick av med barnaskocken finner jag ytterst klent. Stanna kvar och se vad som händer. Polisen lär inte dyka upp i alla fall. En bra lektion även för barnen att man inte skall acceptera dårar vid ratten.
3) I Malmö gäller inte kontanta medel. Det hade löst situationen. Mina utländska vänner finner det märkligt att man inte kan betala med cash, men så är nu tiderna.
 
Jag är ingen storkonsument av resor precis men i Malmö fungerar det på det hela taget mycket bra. Hustrun har också "drabbats" av brist på JoJo-kortet och inte tusan har hon tvingats av. Vänliga chaffisar ler och kör vidare till avsedd hållplats; inställningen är klar — det kan bli fel ibland.
 
JoJo-kortet fungerar alldeles utmärkt och det gör det i HELA skåne. Enda lilla bristen där är att det borde finnas lite fler fullserviceställen (finns ett hos tobakshandlaren i Limhamn!). Tänk bara på följande glimrande service: 595:- kostar JoJo-kortet som gäller under sommaren (2 månader), i hela Skåne, med olika transportmedel och hur många resor som helst.
 
Min 13-årige sonson har farit runt halva Skåne under sommaren, med en kompis, och sett många trevliga ting till en kostnad som måste betraktas som försumbar.
 
Så gnäll lagom!
 
SvD Skanskan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0