Greenpeace går över gränsen

 
Det fanns en tid då Greenpeace lovade gott inför framtiden. Numera är det en riktig rufflarorganisation med samvete i höjd med amöbors. De tar på något underligt sätt för givet att de kan göra som de vill både till lands och havs. Dåligt pålästa är de också likaväl som ensidiga.
 
Häromdagen kom det en förskrämd kvinnlig representant för organisationen och ville något. Jag tog inte reda på vad det var utan jag sa som det var att ”ni inom Greenpeace har dålig koll på fakta så jag vill inte ens lyssna på dig". Trimmad som hon var så lägger hon lilla skallen på sned och ler (de gör så) och undrar "vilka fakta pratar du om".
 
Jag sa: okey, jag skall tala med dig men först vill jag veta om ni inom er organisation anser att det blir varmare på jorden år efter år. Javisst, det vet väl alla, svarade stolpskottet och därmed insåg jag att jag kunde tala med henne lika lite som om det hade varit en annan religiös fjönt som stod där på trappen — likt ett Jehovas vittne.
 
Jag tackade artigt för mig (jag är ingen oförskämd typ) och stängde dörren.
 
För övrigt är det intressant att se hur, de på låg nivå verkande, ryssarna tar för sig alltmer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0