Irländarna kan kanske hjälpa till?

 
Det verkar som om våra nummerplåtar på bilarna börjar bli problematiskt. Efter min tripp till Irland i veckan så kanske det kan vara på sin plats att visa hur de gjorde. Så här ser en plåt ut:
 
 
Detta betyder att bilen är från 2008, kommer från (D)ublin och är registrerad som nummer 26526 det året. Men sen kom det grus i maskineriet år 2013. Det skulle nämligen innebära att plåten skulle börja på "13" och det skrämde bilhandlarna till nästintill panik. Irländarna är ett vidskepligt folk och vi kommer inte att sälja en enda kareta gick resonemanget. Lösning? Se här:
 
 
Man la till en etta på året (för januari till juni) och en tvåa (för juli till december). Lätt som en plätt.
 
Nästa år blir allt som vanligt igen, det vil säga "14" på bilarna.
 
Gillar hur de löser saker där och billigt blev det också.
 
I love Ireland!
 

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

Ditt förslag är bättre än mitt. Jag tänkte föreslå att man började om med samma kombinationer, fast med blå botten, och gula tecken. Jag menar att det skulle vara Svenskt.
Svante

2013-11-23 @ 10:53:55
URL: http://karbole.wordpress.com
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:
Aja,baja du kan ju bli stämplad som fosterlandsvän, idag är det fult;)

2013-11-23 @ 11:05:33
URL: http://store.blogg.se
Postat av: Svante Svensson

Jag vet, men folk säger att jag inte bryr mig om någonting, men det skiter jag i
Svante

2013-11-23 @ 11:42:19
URL: http://karbole.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0