EU visar odemokratiska tendenser — än en gång

Att jag har problem med EU torde läsarna av denna blogg vara väl medvetna om. Men nu börjar det likna rena rama lekstugan och man skulle kunna le om det inte vore för frågans allvar. Det handlar om massövervakning och HAX visar på vansinnet:
 
Jag fattar inte hur i hela fridens namn det här kan få fortgå och jag fattar definitivt inte varför svenska medier väljer att inte rapportera om det demokratiska underskottet i denna skojarorganisation.
 
Visserligen ojar sig medierna över att deltagandet i valet till EU-parlamentet brukar vara lågt. Att medierna skulle ha ett ansvar att det är så verkar inte ha gått in i träskallarna.
 
Men ute i Europa skrivs det mycket om EU och om man skall vara kvar eller inte. Och jag menar mycket. I Storbritanniens medier och bloggosfär är frågan vrålhet, högerkrafter tänker "infiltrera" EU för att mer eller mindre krossa organisationen och så vidare. Det alla har gemensamt är att man insett att EU står för överstatlighet in absurdum, således tvärtemot vad som tanken var och vad vi blev lovade. Europas Förenta Stater har alltid varit målet, ända sedan 1920-talet.
 
Jag börjar nu få stora problem inför valet nästa år. Till Europavalet skall jag rösta på det parti som klart och tydligt säger sig vilja gå ur EU. Oavsett vilket det partiet är. Jag kan då hamna i en moraliskt knepig situation men det skall jag återkomma till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0