Sommar, sommar, sommar — grilltime!

 
 
Sommaren närmar sig med stormsteg vilket numera också innebär att det skall eldas lite extra runt omkring i våra förorter. Det borde sättas upp lite tilläggsskyltar och varna för att eld förstör hemmaområdet. Luktar illa gör det också.
 
Som vanligt försöker förövarna eller deras företrädare att förklara det hela med gamla händelser men den grejen går nog ingen på längre. Det blir till att ta skeden i vacker hand och säga som det är — vissa har pyromaniska drag i sin personlighet.
 
Det var ju bra att huliganerna bar ansiktsmaskering annars kunde de ju blivit illa brända och så vill ingen ha det.
 
Så är nu tydligen tiderna att sommaren innebär mer eldning; personligen har jag lagt ner min eldning och brasan lär vara sval tills september/oktober någon gång.
 
Jag är mer än lovligt trött på ligister som förstör för andra. Jag är lika trött på att omgivningen verkar huka för ofoget; någon har väl spelat brännboll och har kvar slagträ’t.
 
Eller brann det upp?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0