Ojämlik undersökning — varför?

 
Man kan ju undra varför det görs en undersökning om hot bara gällande kvinnor, speciellt när det är männen som får flest hot. Journalisten:
 
 
Skall jag underförstått fås att tro att hot mot kvinnor är allvarligare än mot män? Så illa kan det väl ändå inte vara.
 
Sen får vi se upp ordentligt och det är när politiker börjar vimsa runt som här:
 
"Sedan är jag som politiker inte heller främmande för att man skärper lagarna, det är något vi måste titta vidare på, säger Birgitta Ohlsson." Birgitta stod för övrigt i kulisserna och lät FRA-lagen pådyvlas oss. Hon gillar övervakning. Politiker gillar övervakning numera, men de tål inte ett skit från oss medborgare. Som man bäddar får man ligga skulle man ju kunna tycka.
 
Jag tror också att lagar finns om hot, det är bara att sätta igång och tillämpa dem och jaga avarterna som tydligen finns. 
 
Dock: jag förbehåller mig rätten att kalla folk för rugguggla och även att folk, enligt mitt förmenande, kan vara en blåst hagga.
 
Man skall alltid se upp när maktens folk vill begränsa vår rätt att yttra oss. Om någon borde ställas inför skranket och starkt ifrågasättas så är det politiker som rullat ut övervakningssamhället så till den grad att du inte kan vara anonym längre.
 
Dessa ursäkter till människor är både blåsta haggor, ruggugglor, människofientliga in absurdum men av någon anledning så är politiker numera undantagna från all anständighet.
 
Det blev mycket fel denna gång: varför undersöka bara kvinnor och hot, varför kommer politikerna undan med långt värre saker ...?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0