Hjälper inte mot dummerjönsar!

 
Nu skall det tas krafttag mot sysslor vid ratten som inte har med bilkörningen att göra. Det skall förbjudas saker såklart, något annat var inte att vänta. Att raka sig, sminka sig, sova, pilla på radion och annat hör inte hemma i bilen när man skall förpassa sig från A till Ö.
 
 
Personligen har jag inbyggd handsfree och jag har dessutom ett gps-system som också skall skötas. Jag har i tillägg till detta också automatlåda vilket gör att jag känner att jag har en hel del tid att pilla med saker.
 
Intressant nog, och här blir det lite av en paradox, så har de få incidenter jag haft varit knutna till gps:en. Lite ändringar i färdvägen, pill, pill, och oops så är det någon som avbryter lunket och man är nära att hamna i framförvarande koffert.
 
Att förbjuda gps:en är väl inte att tänka på hoppas jag.
 
Att olyckorna skulle minska med en massa nya förbud är det ingen som tror på. Det finns EU-direktiv bakom det här skulle jag tro och då slutar alla att tänka själv.
 
Dummerjönsar kan man hursomhelst inte lagstifta bort!
 
SR  SvD

Kommentarer
Postat av: JohJoh

SvD skriver:
"Förare bör inte få ägna sig åt aktiviteter som avleder uppmärksamheten från framförandet av ett fordon i sådan grad att det uppstår risk för trafikolyckor"

Men detta är ju redan förbjudet...

Dessutom kul att det skriver "Vad tycker du?" på startsidan och har sedan inte öppnat för kommentarer... ;o

2013-05-15 @ 10:45:29
URL: http://johjoh.bloggplatsen.se
Postat av: Ipse Cogita!

JohJoh:
Det har du alldeles rätt i, förbud finnes redan. När det gäller kommentarer och blogginlägg så har det sedan ganska lång tid nu varit stopp med läsarnas engagemang. Men så är nu en gång för alla medierna numera. De kräver en massa engagemang och sen ser man till att det inte blir möjligt.
SvD har gått ett steg längre, man kommer inte åt artiklarna för nu skall man pröjsa för eländet. Om någon undrar varför jag ändå har med SvD på min lista lite då och då så beror det på att man kan komma runt saker!

Tack för övrigt:)

2013-05-15 @ 12:44:17
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0