Börjar inte det här bli tjatigt?

 
Någonstans måste det väl ändå slås fast att Sverige är ett land som varit extremt vänligt inställt till invandring och dessutom tagit ett mycket stort ansvar för att hjälpa folk som kommer från länder där förhållandena kan sägas vara avsevärt sämre. Vi har väl trots allt visat att vi vill väl men att vilja väl betyder tydligen inte alltid att folk gillar vad man vill.
 
Jag träffar "invandrare" dagligen i mitt Malmö och de både säljer grejer till mig, klipper mig och vissa jobbar jag med. Några problem? Nix. Men vi brakar ihop emellanåt när jag påpekar att de enda som på riktigt kan lösa de här dumheterna är de som bor i närområdet — svenskar eller andra. Att sitta bakom låsta dörrar och fönster och låta skitungarna hålla på fungerar inte. Polisen hjälper tydligen inte heller av någon oförklarlig anledning.    
  Pöbeln har ju sett till att nedvärdera polisen så till den grad, att det de flesta av oss tror att polisen skall göra, skydda och hjälpa oss,  i deras värld nu blir fienden precis som de kanske var därifrån de kom. Polisen har väl ingen anledning att hålla på och djävlas med folk. Åtminstone inte här.
 
Nu blev det upplopp igen, inte det sista kan jag lova, och nu börjar skulder fördelas:
 
"Vi ser definitivt en koppling mellan mordet på en 69-årig man och upploppen, säger Rami Al-Khamisi från Megafonen."
 
"Vi har ganska många år sett polisens ökade brutalitet i förorten."
 
"Det finns ingen anledning att ta avstånd eller stödja händelserna."
 
"Men det är inte det är jag arg för - det är polisen hur de sköter sig i sitt jobb när de har skjutit en person."

Sen har så klart polisen kallat folk för negrer, apor och en massa annat. Det får man så klart inte göra men vittnesmålen är väl kanske inte att lita på så där in i bomben. Vissa på plats påstår att de kan hantera ligisterna och det vill jag gärna tro. Frågan är väl närmast var de har varit den närmaste tiden; hjälpt har det inte.
 
Som vanligt när sådant här händer så är det alltid någon annans fel. Att 30-40 maskerade ligister knappt nämns tyder på kortslutning i skallen på alltför många av mediernas folk. 
 
Samtidigt får man ha viss förståelse när man underförstått menar att: ett eventuellt tveksamt ingripande från polisen i ett fall, ger oss rätt att slåss och vandalisera vid helt andra tillfällen.
 
Mentalt handikappade personer resonerar så.
 
SR
SvD
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Svante Svensson

SD måste jubla med detta drygt ett år till valet.
Svante

2013-05-20 @ 22:24:22
Postat av: Ipse Cogita!

Svante:
Det är jag säker på!

2013-05-21 @ 00:15:21
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0