Snart blir man lagbrytare

 
Att röka kan inte anses som speciellt nyttigt men det är inte nyttigt att tafsa på min integritet heller. Faktum är att det är värre. Min fredagspuff på min egenhändigt inköpta cigarr skall inte andra besluta om; ej heller skall jag bestraffas med skatter och andra olustiga påfund.
 
Nu spelar det antagligen inte någon större roll med ett förbud eftersom jag självklart kommer att puffa vidare på min Davidoff gärna i kombination med en liten konjagare. Skillnaden är att nu blir jag plötsligt en brottsling och det var väl inte så jag hade tänkt mig livet.
 
Smugglingen tar fart, den undre världen tar över intäkterna och så har vi satt den bollen i rullning.
 
Nu väntar jag bara på förbudet mot alkohol. Eftersom det är den drog som är klart farligast så kan väl renhetstalibanerna inte hålla fingrarna borta från den. Lancet gjorde en genomgång av det här en gång för inte alltför länge sedan och då blev det så här:
 
 
Eller är det så att det är lite väl vågat att förbjuda, ramaskriet skulle eka alltför högt?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0