Och så var det de tunga medierna igen

I mitt förra inlägg undrade jag vad medierna sysslar med. Nu vet jag bättre, de har jagat kungen utan att ha speciellt mycket på fötterna.
 
 
Kungen blev förbannad och tyckte att reportern skulle hålla sig till sanningen. Det gjorde kungen rätt i.
 
I vårt land har det numera blivit så att man får bära sig åt hur tusan som helst mot kungahuset men vissa saker får inte ens sättas upp på agendan.
 
Kungahuset är väl inte riktigt min favoritinstitution precis men vanlig hyfs  och faktakontroll skall väl ändå iakttas.
 
Och medierna kanske skulle titta sig lite i spegeln och försöka inse att de befinner sig på ett mycket sluttande plan med taskigt förtroende för journalister, minskade upplagor på tidningssidan och en total moras när det gäller politisk tillhörighet.
 
 
 


 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0