Lågintensivt krig vill jag lova

 
Att EU sysslar med viktiga frågor har ju visat sig vara en myt. De djävlas. Övervakning, fjärmandet från demokratin och osunt lagstiftande där politiker i princip överlåtit allt handlande till svinaktiga och maktfullkomliga tjänstemän. Man kan hålla sig för skratt för mindre. Tjyvar är de också när de snor medborgarnas pengar.
 
Att röka och supa är också okey men att ägna sig åt betydligt ofarligare sysselsättningar som att snusa med lite olika smaker — det går inte. Följ gärna debatten. Det finns en dåre där som jag skall återkomma till lite längre fram i tiden; den honplantan vill jämföra e-cigg med vanliga cigg. Alltså pratar vi inte längre hälsofaror, vi pratar om principer. Man kan verbalt skjuta folk för mindre.
 
Sen lovade den här stollan (mycket kvinnor igång märker jag) att vi skulle kriga rejält för snuset:
 
 
Så här sa hon i december förra året: ". . . då är det fullskaligt krig som gäller". Jag trodde det skulle bli drag under snusläppen men jag glömde då hur vår krigsmakt såg ut — den finns inte. Att kriga med politiska medel är inte svenskens specialitet när de stora myglarna ute i världen sätter igång. Då blir vi överkörda så det visslar om det. Det är Stalinorglarna som kommit i bruk igen i annan skepnad.
 
I grunden är det gott. Våra politiker har åtminstone lite anständighet kvar. Det är mera tunnsått med anständigheten i resten av världen.
 
Så var vi då tillbaka till det som sagts så många gånger tidigare av oss fotfolk: EU sysslar med raka gurkor och runda jordgubbar, inte med viktiga saker. För dylika påståenden har vi hånats av maktens folk och betraktats som byfånar.
 
Men haver man sett, fånarna fick rätt — EU sysslar faktiskt med skitfrågor och de tillåter till och med alkohol och rökverk som skadar oss samtidigt som de drar prillan ur käften på oss.
 
Jag lovar och svär att jag skall kämpa som en svettig bäver för att sabba så mycket jag kan; ni vet, i medborgarnas lilla värld som det så föraktfullt kallas från maktens elfenbenstorn.
 
Således kan från och med nu alla politiker och tjänstemän fara åt helvete och låta mig vara ifred på mitt sofflock. Skulle Piratflaggan börja svaja igen så skall jag definitivt hasa mig till vallokalen. Inte annars.
 
UPPDATERAT:
 
Dåren ovan och en liten länk att läsa:
 
http://dickpuddlecote.blogspot.se/2013/04/how-to-rig-eu-tobacco-products-directive.html
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0