Jag blir tokig!

 
 
Kvinnan på bilden är någon form av reporter. Från Expressen. Jimmie Åkesson intervjuades som den partiledare han är. Kvinnan har problem. Kroppsspråket utstrålar förakt i varje por och hennes fråga till Jimmie var ungefär så här: du tjänar ungefär 100.000:- i månaden, med det du får från SD inräknat; vad gör du med pengarna?
 
Undrar om de andra partiledarna får samma förhatliga bemötande och samma infantila frågor. Att inte ha elementär hyfs i umgänget med andra människor när man tillhör den såååååååååå viktiga tredje statsmakten tyder på en självkänsla befinnande sig långt ner i källaren, för att inte säga avgrunden.
 
Hon har nog personliga problem men de tycker jag hon skall behålla hemma — inte ute bland folk.
 
Det var längesen jag skrev det nu men för säkerhets skull — SD är inte min cup of tea!
 
Expressen

Kommentarer
Postat av: mona lundberg

Ska inte reportrar vara objektiva? Det här är vidrigt och hon och även Reinfeldt i Riksdagsdebatten beter sig som Åkesson är något som katten har dragit in.Och då glömmer dom bort att det inte är katten som varit framme utan väljarna som i demokratiska val valt in honom och det bör respekteras och ett bättre uppförande vore på sin plats.

2013-06-02 @ 14:53:21
Postat av: Ipse Cogita!

Mona:

Jag vill hävda att det här är ett svenskt fenomen. Jag tittar mycket på olika utländska medier: danska, irländska, tyska m.fl. och där ser du väldigt sällan att man ser ner på folk med en annan åsikt än du själv.

Vad det beror på att svensken, politiker och mediafolk, inte kan föra sig i möblerade rum vet jag inte men underligt är det.

2013-06-02 @ 15:53:29
URL: http://store.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0