Gränserna förskjuts!

 
Jag har skrivit så mycket om övervakningssamhället att jag börjar bli trött på mig själv. Övervakningen ökar lavinartat, allt försvarat med terroristhotet, samtidigt så beskärs vårt personliga utrymme. Obama tycker det är okey och många med honom. Mannen är en typisk pain in the ass och fredspristagare.
 
Frågan är vem som gynnas mest? Är det demokratin eller stolpskotten som rider på vår rädsla? Vad var det han sa nu igen, han ni vet Franklin D Roosevelt:
 
"The only thing we have to fear, is fear itself!"
 
Men oavsett vad, låt det stå klart att maktens dårar övervakar oss in absurdum och de gillar det. Det kan aldrig bli en vettig grund att bygga vidare på.
 
Att vi som medborgare skall tycka att det som sker just nu, i vår tid, är rätt måste bero på att det sitter ett antal personer därute som gillar devisen — rent mjöl i påsen.
 
Dessa personer skola hånas, förlöjligas och ges en spark i häcken. Om man dessutom skulle ha den goda smaken att offentligt förlöjliga personerna vore en nåd att stilla bedja om.
 
Vi lever i farliga tider och det vore bra om folk ställde sig upp, för en gångs skull, och röt till likt en ilsken tiger, icke som nu — likt de undersåtar som maktens politiker vill att vi skall vara.
 
Att de som bestämmer också bestämmer att vi skall övervakas, gärna som hos oss ända in i sovrummet, måste anses var höjden av oanständighet.
 
Stoppa världen — jag vill hoppa av!
 
SR
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0