EU dödar kor

 
 
Hade tänkt fira midsommar utan att få irritation i kroppen. Det gick åt hilvitte direkt. Nu vill EU att paratuberkulos skall få införas i Sverige vilket är lite allvarligare än man kan tro:
 
"Typiska tecken på sjukdom är tilltagande avmagring trots bibehållen god aptit, och ibland diarré. Diarrén kan pågå i flera månader, och ibland avta för att återkomma senare. Djuren får inte feber. Djuret dör slutligen. Ingen fungerande behandlingsmetod finns tillgänglig idag." (Jordbruksverket).
 
Jag tycker nog att medierna skall skriva lite tydligare vad det handlar om — korna dör!
 
Det är kommissionen (det vill säga urblåsta och klåfingriga tjänstemän) som är igång igen och denna gång sabbar de min midsommar. Jag kommer att bli odräglig när jag träffar folk över sill och nubbe och några små grodor blir det ta mig tusan inte. Arg man dansar illa!
 
Glad midsommar på er andra!
 
SR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0