Vansinnet fortsätter och når nya höjder

 
 
Om det är rätt eller fel att sälja ut försvarsanläggningar av olika slag kan jag faktiskt inte riktigt bedöma. Men jag kan tycka att det ingår i en tämligen rak kurs att successivt avveckla hela svenska försvaret i en takt som måste betraktas som svindlande.
 
Samtidigt passar ryssen på att ha en gigantisk övning med 160.000 man involverade. Det lär vara den största övningen på länge och man kan ju undra varför det sker. Inte så att jag tror att den lede ryssen är på väg att hitta på bus med svensken men ändå.
 
Att ryssen skulle behöva någon större styrka för att djävlas med oss tror jag inte. Inte med den takt som vi nedmonterar allt som kan betraktas som ett slagkraftigt försvar.
 
Men politikerna verkar lugna och fina så det är säkert ingen fara på bunkertaket.
 
Personligen är jag av helt avvikande uppfattning — vi lever farligt sett i ett framtidsperpektiv.
 
SR DN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0