Men va’ fan nu då!

 
 
Självfallet skall det finnas kunskapskrav som skall uppfyllas för att man skall kunna betraktas som godkänd i olika ämnen. Men att det skall ingå att man skall kunna slå på en tango måste anses som sanslöst idiotiskt, speciellt i ett ämne som heter idrott och hälsa.
 
Det svenska Skolverket måste kunna ha vettigare saker att sysselsätta sig med än att pådyvla ungarna dans. Missförstå mig rätt — dans är en viktig sak för intresserade, men inte fan skall det betygsättas huruvida jag vill valsa runt eller inte.
 
När myndigheter sysslar med dylika ting så är det dags att nedlägga dessa med omedelbar verkan!
 
Det går utför och jag måste fråga mig — vem tusan sitter och granskar ting som dessa? Vem lusläser lagar och förordningar? Och vem kommer fram till att dans skall ingå i ämnen som idrott & hälsa? En mening som denna, "Enligt Skolverket är dans obligatoriskt för att kunskapskraven i idrott och hälsa ska uppnås." måste anses tillhöra den tid då hedenhös existerade.
 
Dumstrut fram, tack!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0