Vad hittar de för fel nu?

 
Ikea vevar på och det med rätta. Under min livstid har "pågen" Ingvar gått från ingenting till gigant. Respekt. Självfallet har han som alla andra gjort saker, stått för saker som inte varit bra men icke desto mindre — han är en sjudjävul till affärsman.
 
Själv har jag under hans tid fixat villa, Volvo och vovve.
 
Min far reste runt och krängde ting på Ingvars tid. De strålade samman lite då och då som säljare plägade göra. Vid ett antal tillfällen kom Ingvar dragande med sin Ikea-idé. Alla "proffssäljare", inklusive farsan, sa ungefär som så: Ingvar, detta var väl ändå en av dina mera idiotiska idéer.
 
Min far och andra har numera anständiga pensioner men de glömmer aldrig sina nedlåtande kommentarer av Ingvars "idiotiska" idé.
 
Ingvar fick heller inte mycket stöd från den svenska affärsverksamheten. Han sökte sig tidigt till andra länder.
 
Nu blir det intressant och se vilka småpåvar som kommer att ha synpunkter på att han och hans företag klampar vidare in i framtiden.
 
Vi andra kommer så klart att bli akterseglade även denna gång.
 
Jag gillar Ikea:s Ingvar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0