Taskig ursäkt

 
Man skulle väl kunna tänka sig att det inte spelar så stor roll om man kör med ett uttryck som barnfattigdom i sina försök att beskriva att vissa barn har det svårt. Men si det har det. Att använda begrepp som inte motsvaras av verkligheten kan ställa till det på en rad punkter. Vi kan ju ledas in i den tron att barn är fattiga på grund av fel beskrivning och då kan det bli ekonomiskt fel likaväl som vi kan förledas att tro att våra sociala system de facto inte fungerar.
 
När sen Kattis Ahlström säger: "Jag upplever att vi har gått i en fälla att använda oss av ett begrepp som vi inte själva har myntat, och vi har själva inte riktigt insett innebörden av det ..." så blir jag orolig. Om man inte kollar upp vad man säger och vad det betyder så undrar jag vad mera som kan tänkas vara fel.
 
Rätt skall för övrigt vara rätt även i svåra frågor. Vargen kan komma på riktigt annars.
 
För övrigt anser jag att kids skall tas om hand före allt annat.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0