Förnedringscentralen jobbar vidare

 
Arbetsförmedlingen förmedlar osedvanligt få jobb men sysslar desto mer med annat skit och dessutom har de mage att vara tämligen oförskämda. Läs gärna hur Nike Markelius blir behandlad så förstår både du och jag hur svinaktigt det kan gå till. Vanligt? Tja, inte vet jag men en gång med beteenden som detta räcker för att det skall kännas förnedrande.
 
Nike Markelius
 
Att det sitter en massa plantor och leker småpåvar bekräftas även denna dag i HD. Emelie Sjöberg sökte 80-100 jobb i veckan och en dag 50[!] vilket idioten på AF tyckte var i klenaste laget.
 
Arbetsförmedlingen skulle väl kunna betecknas, som namnet antyder, som en institution vars uppgift skulle vara att förmedla jobb. Det gör de inte. De sysslar med allt annat inklusive förmedling av så kallade jobbcoacher. Jag råkar känna till ett antal av dessa och låt mig säga — de är inte svaret på människors behov av hjälp. Vissa kan inte ens hjälpa sig själva.
 
 
Undersökning har några år på nacken men du kan själv snurra runt lite på nätet så skall du se att det inte blivit bättre.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0